maandag 10 december 2007

Opvoeder

2007 was een goed Dylan jaar. Naast muzikant, dichter, schrijver, acteur en gedoodverfde Nobelprijskandidaat is ‘His Bobness’ nu ook radiomaker. Sinds een jaar draait hij voor het Amerikaanse radiostation 'XM Radio' plaatjes uit zijn eigen collectie, aan de hand van thema’s zoals pistolen, namen, Tennessee en de Bijbel.

Schilderwerk van 'The Bobster' is voor het eerst uitgebreid in een museum te zien. Het Duitse Chemnitz heeft de wereldprimeur. Kunstkenners zijn niet echt overtuigd van de man's schilderkunsten. Zijn handtekening op de ongeveer 170 werken lijken het werk vooral belangrijk te maken.

Mr. Zimmerman maakt sinds kort ook ongegeneerd reclame voor het laatste model Cadillac Escalade. Hij acteert niet eens in deze S.U.V. commercial. Hij speelt gewoon zichzelf. Niks 'Global Warning'. Gelukkig blijven Dylan's wegen ondoorgrondelijk.

Hoogtepunt voor mij is dat ik Dylan sinds kort kan gebruiken als instrument om zoon Job te sturen. Wil hij zijn ontbijt niet opeten. Ik hoef maar te dreigen met het niet draaien van Dylan in de auto en hij neemt zonder mokken een hap. Ik had nooit kunnen vermoeden dat toen ik voor het eerst 'Tangled Up In Blue' hoorde ik deze zanger in 2007 als opvoeder zou kunnen gebruiken.

Job's favoriete nummer is dat nummer waarin Bob Dylan volgens hem zo raar zingt. 'Lay Lady Lay' van 'Nashville Skyline'. Vandaag wel vijftien keer.

1 opmerking:

Frank Blaakmeer zei

En laten we wel zijn: Job heeft gelijk. His royal Bobness zingt daar ook een beetje vreemd.