donderdag 8 januari 2009

Kodachrome

Post uit Londen. Een grote doos met daarin camera en glaswerk van Nikon. Ik ben weer terug op het oude nest. Opgewonden en blij als een kind maak ik de doos open en tuur door de zoeker van de reflex. Wat een groot beeld. Lang leve de kleinbeeld sensor. Weg met die 'cropfactor'. Analoog altijd gefotografeerd met Nikon en Hasselblad. Digitaal even plaatjes gemaakt met Nikon, maar heel snel overgestapt op Canon. Zij was jarenlang digitaal superieur. Eindelijk is Nikon met digitale camera's op de markt gekomen die zich kunnen meten met en zich positief onderscheidt ten opzichte van Canon. Het voelt goed. Volgens mij heeft Nikon zijn high end camera's altijd laten ontwikkelen door fotografen. Canon daarentegen voelde altijd een beetje als het product van techneuten. Ik geef toe dat ik door mijn aankopen cognitief dissonant ben geworden. Fotograferen is niet enkel en alleen natuurkunde. Nu op zoek naar een digitaal alternatief voor Kodachrome.

Geen opmerkingen: