zaterdag 19 december 2009

Eindejaarsquiz

Traditioneel sluit ik de laatste lessen van het kalenderjaar af met een muziekquiz. Daar het consumeren van vlees anno 2009 niet meer koosjer is, was de hoofdprijs dit keer geen rollade.

Hoe simpel kan het zijn. Je maakt een cd met hits van het afgelopen jaar en laat natuurlijk je eigen smaak prevaleren. Ook ik moet de week door en heb zo mijn esthetische grenzen. Je bent leraar, dus ook muziek onderwijzen is een missie.

Uitgezonderd drie fragmenten leek de quiz mij op voorhand prima te doen. Het gekke deed zich voor dat de meeste leerlingen één van die drie nummers direct herkennen en al tijdens het intro werd er driftig geschreven. Het juiste antwoord, MGMT met Kids, was de bal op de stip.

Wat blijkt. Het spel Fifa van Electronic Arts zit boordevol hippe muziek. De bron voor de leerlingen.

De wilde wereld van de de VPRO, mijn muzikale bron in de jaren tachtig, heet nu blijkbaar Electronic Arts. Voor mijn 'kids' heb ik net een playstation 2 aangeschaft. Ik loop achter. Ik geef het toe.

Had ik maar versie 3 moeten kopen?

Geen opmerkingen: