vrijdag 22 januari 2010

DOA

De Leica waar ik over berichtte had er last van. Lens gekocht, kaartje erin, sluitertijd en diafragma op elkaar afstemmen, scherpstellen en gaan. Zou je denken. Helaas, de 'uber' camera sloeg op tilt en was alleen door het verwijderen van de accu tot rust te manen.

De importeur wist te melden dat ik te maken had met een DOA. De anamnese was beslist en klonk als een geslachtsziekte. Ik had een dood bij aankomst in mijn bezit.

Death on arrival is 'slang' voor een item dat bij aankomst kapot blijkt te zijn of een idee dat geen kans van slagen heeft.

Mijn camera was niet meer op voorraad en ik werd gedwongen te kijken naar een duurdere versie. Het middenstandsmotto: denken in oplossingen in plaats van problemen zorgde voor de oplossing. Ik moet zeggen dat ik er niet minder van ben geworden. Ik heb nu een 'black dot'. Volgens kenners Leica's mooiste.

Het gaat om de resultaten en ik geef de nieuwe, nieuwe camera na het zien van de eerste zeker een kans van slagen.

1 opmerking:

Jacob van Sluis zei

Wat idioot, DOA, maar toch gefeliciteerd met de M8.2, weer net iets mooier! Al bekend met Leica-Forum?